Dagsorden for Skolebestyrelsesmøde
Dag: kl. 17.00 -20.00
Mødeleder: Trine
Sekretær: Jane
Deltagere: Ove, Klaus, Stine, Line, Jane, Trine (formand), Simon, Charlotte, Iben F, Rasmus, Bodil, Vicki, Julie, Iben A. Og Maria.
Afbud: Julie
|
Punkter angives med behandlingstype:
O: Orientering, L: Læring, F: Forslag og B: Beslutning
|
Punkt
|
Indhold
|
Ansvar
|
Status
|
Referat
|
0
|
Velkommen
Vi varmer op til mødet med Sensommervise
|
SS
|
|
|
1
|
Kort nyt siden sidst
Skolen
Forældre
OBS nyt fra elevrådet (se besked på Aula)
|
SS/TA
|
O
|
Skole: 5 gange om året samles hele medarbejdergruppen på skolen til 3 timers input for hele huset med henblik på skoleudvikling. I dag har det handlet om forældresamarbejdet. Næste fællesmøde handler om faglig læsning/læsning i alle fag for mellemtrin og udskoling samt emnebånd i indskolingen.
Nyt fraværsregistreringssystem for skolens elever, der gør det nemmere for alle, også forældre, i forhold til at få et nemt overblik over evt. fravær.
Renovering af legeplads: Skolen har fået 160.000kr. øremærket til at renovere specifikke ting på skolens legeplads.
Elevråd: Referat fra det seneste elevrådsmøde er tilsendt skolebestyrelsen. Her er en forespørgsel til, om der må sælges kage til skolens elever og bruge pengene til gaver til klasserne, fælles tiltag for alle elever eller velgørenhed. Elevrådet opfordres til, at have en opmærksomhed at kagen sælges forskellige steder på skolen. Trine skriver til elevrådet.
|
1½
|
AULA - bortfald af samtykke ved anvendelse af fotos
Må skoler tage billeder uden samtykke?
Persondata i skolerne | Favrskov.dk
|
SS
|
O
|
Blot en opmærksomhed på de nye retningslinjer.
|
2
|
Dialogmødet
Der var 6 fra bestyrelsen der deltog.
Hvad fik vi med?
|
TA
|
O/L
|
SS lægger PP fra dialogmøde i SB-mappen.
|
3
|
Høringssvar
Arbejdsgruppen fremlægger.
Kommentarer og justeringer.
svarfrist 20.09.22
|
Bodil, Rasmus og Trine
|
F/B
|
Høringssvaret er godkendt.
|
3
|
Skolemad
Status i.fh.t. nye muligheder
|
Stine
|
O/F/B
|
Mulighed for at købe skolemad på skolen igen undersøges fortsat.
Elevrådet har været ved at undersøge muligheden for at få opsat en automat.
|
4
|
Arbejdsgrupper/stående udvalg
Opgaverne præsenteres og fordeles mellem bestyrelsesmedlemmerne.
- Årsmøde
- Trafikgruppe
- Arbejdsdagen
- Forældremøderne
- Musik og markedsfestivalen
|
Trine
|
O/B
|
- Årsmøde: Rasmus, Simon, Bodil
- Trafikgruppe: Jane, Iben, Charlotte
- Arbejdsdagen: Iben A og Trine
- Forældremøderne: Trine, Maria
- Musik og markedsfestivalen:
Vi supplerer udvalgene efter behov.
|
5
|
Arbejdsdag d. 29.10.22
Udvalget som står for planlægningen ønsker input og ideer til temaer fra bestyrelsen.
|
Trine
|
O/F
|
Input til arbejdsdag:
Alternativer til den lejrskole, der pt ikke er mulig. I hvor høj grad er det muligt at få forældre involveret både i lejrskoler og andre emner i skolen
Frisættelse af folkeskoler -inspireret af dialogmøde i kommunen. Hvis vi blev frisat, hvad kunne så være interessant?
Meddelelsesbog (som skal erstatte elevplaner) -hvordan kunne den se ud? Hvad er forældrenes drømmescenarie i forhold til indholdet i en meddelelsesbog, så forældrene oplever, at den er brugbar.
Forældreinddragelse - hvordan får vi sorteret i informationer til forældre? Hvordan får vi inddraget flere forældre? Hvordan gør vi årsmødet så relevant, at forældrene slet ikke kan lade være med at komme?
Kostpolitik - sukker politik
Trivsels -antimobbestrategi -hvordan lever den?
Sociale aktiviteter: Rasmus
Hvis der er brug for at forældrerepræsentanterne samler ind put fra flere medarbejdere, så sig til i god tid.
Tidsramme: 9-15
Udvalg: Iben Albrechtsen, Trine
Afbud fra Simon og Maria
|
6
|
Skolernes kapacitetsanalyse
Stine fremlægger med fokus på status for Østervangskolen.
Alle orienterer sig i de vedlagte bilag.
|
Stine
|
O
|
Flyttes til næste møde
|
7
|
Princip for ugeplaner
Princippet har efter skolebestyrelsens sidste møde været på dagsordenen i ULD (pædagogisk udvalg). vedhæftede udspil til revision, samt det oprindelige dokument er vedhæftet. Tag gerne stilling til kommentarerne forud for mødet.
|
Stine og Trine
|
O/D/B
|
Flyttes til næste møde eller arbejdsdag
|
8
|
Eventuelt
|
TA
|
|
Personalepleje - evt. Lærernes dag er den 5. okt.
|