Logo Østervangskolen

Brand- og evakueringsinstruks for Østervangskolens SFO

Brand og evakueringsinstruks for Østervangskolens SFO

Varsling

Det pædagogiske personale varsler børn og andre mundtligt. Anvend højt og tydeligt, men ikke råbende: BRAND - ALLE GÅR UD TIL SPACENETTET.

Alarmering

Den voksne i Cafeen alarmerer brandvæsenet pr. telefon. TRYK 1-1-2. Oplys følgende:

1. Brand i Østervangskolens SFO, Hammelvej 9, Hadsten
  2. Mødested ved Østervangshallen.
  3. Hvor det brænder/ Hvad der brænder
  4. Om der savnes personer
  5. SFO'ens telefon nr. 89644610 + evt. eget mobilnr.
  6. Alarmer også til Mega

EVAKUERING

Personalet sørger roligt for, at alle børn og andre hurtigst muligt kommer ud fra alle lokaler, Vær opmærksom på hemsen, klodserummet, toiletter, buske, shelters osv. Benyt hvis muligt dørene i garderoben og ellers nærmeste frie udgang og gå ud til spacenettet hvor alle samles og tælles. Brug evt. udebordene omkring spacenettet til opdeling i årgange.

Husk at Iukke dørene når et rum forlades. Hvis det er muligt ift. røg og tidspres lukkes også vinduer, men der bruges ikke unødig tid på dette.

Personalets ansvarsområder:

• Cafe: Tager sin egen eller SFO'ens iPad med ud til spacenettet. Tømmer cafeen. Vær ekstra opmærksom på puderummet. Er værkstedet lukket overtages opgaverne i A-fløjen.
  • Værksted: Tømmer værksted, toiletter og personalerum. Tømmer derefter A-fløjen (inkl, klasser), toiletter, kælderen og gymnastiksal.
  • Store rum: Tømmer multirum, husk depotet, og store rum. Vær ekstra opmærksom på legorum, hemsen og dukkekrog.
  • Udevagt: Varsler og tømmer ved hallen, rundt om SFO (shelters, buske, sandkasser, multibane, på skrænterne og den nye legeplads. Varsler i hallen, på banerne og på historisk værksted, hvis de er i brug. Går herefter ud til busholdepladsen for at tage imod brandvæsenet.
  • Hallen: Tømmer hallen. Vær opmærksom på boldrum, omklædning og toiletter.
  • Baner: Tømmer baner.
  • Hist. værk.: Tømmer historisk værksted .
  • Leder: Overblik - hjælper evt. ude, Varsler evt. skolens kontor.

Slukning

Påbegynd om muligt slukningsarbejde med de tilstedeværende slukningsmidler. - Tilsidesæt ikke egen sikkerhed - så hellere lade det brænde.

Modtagelse

Brandvæsenet skal straks ved ankomsten underrettes om følgende:

1. Hvor det brænder og evt. brandens omfang.
  2. Savnede personer.
  3. Særlige farer.