Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

2024.05.15

 

Billede fjernet.

Mødedato

15. maj 2024

Mødetid

Kl. 17.00-20.00

Mødested

Skolens store personalerum

Deltagere

Forældrevalgte:

Formand: Trine Møller Andersen (barn på 6. årg.)

Næstformand: Rasmus Hyldgaard Simonsen (børn på 3., 6. og 9. årg.)

Suppleant til formandsskab: Simon Skovbo Kristensen (barn på 3. årg.)

Charlotte Sauer (barn på 7. årg.)

Bodil Svensmark Hulgård (børn på 2., 4. og 7. årg.)

Vicki Sleimann Ebbesen (børn på 0. og 1. årg.)

Iben Skriver Albrechtsen (børn på 0. og 3. årg.)

 

Repræsentanter for personale: Kristian Kvistholm, Ove Nielsen

Repræsentanter for ledelse: Klaus Kjærgaard og Jane Qvist

 

Afbud

Vicki kommer lige en lille time for sent.

Rasmus

 

Punkt 1

15 min.

Siden sidst

Indhold

Skole: Ansættelsesproces v. ansættelse af ledere gammel og ny

Udskolingsstilling 21. maj kl. 14.30/15

 

Til referat

Ansøgningsprocesser: 

Ny indskolingsleder: Sascha Østergaard er blevet ansat som ny indskolingsleder. Sascha kommer fra en tilsvarende stilling på Skødstrup Skole.

 

Vi er i proces med at ansætte en afdelingsleder for mellemtrin og udskoling

 

Udskoling: I løbet af de kommende uger skal der ansættes en lærer med en naturfaglig profil, som afløser for Jonatan Dam, som fortsætter som efterskolelærer. 

 

Ansvarlig

 

 

Punkt 2

30 min.

Opfølgning på årsmøde

Indhold

Drøftelse af hvordan næste årsmøde kan gribes an.

 

Tilkendegivelser efter årsmøde:

Stinna Andreasen har Selma i 1.A. Hun vil gerne tage mod den 4-årige ordinære rolle

Lene Andersen har Emil i 2.A og Laura i 4.A. Hun ønsker en aktiv 2-årig suppleantrolle

 

Der er fortsat brug for yderligere et medlem. 

Til referat

 

Bestyrelsen drøfter forskellige modeller for årsmøder. Det kunne være et større arrangement, hvor vi spiser sammen først, og hvor der kan være et fagligt indhold til drøftelse. Ligeledes drøftes det, om vi skal bibeholde og fortsætte arrangementet fra indeværende skoleår. 

 

Til “Musik- og Markedsfestivalen” vil bestyrelsen igen i år være synlige og klar til en dialog om blandt andet: “Hvad kunne du tænke dig til et fremtidigt årsmøde? Hvad skal der til, for at du vil deltage i et årsmøde?”

 

Ansvarlig

Udvalget

 

SPISNING 40 min.

 

Punkt 3

30 min.

Det nye bestyrelsesår

 

Indhold

Hvordan starter vi op og tager godt imod nye medlemmer af bestyrelsen?

Rammer omkring næste skoleårs møder?

 

På baggrund af ovenstående udarbejdes et 2-årigt årshjul

Til referat

Skoleårets første møde i bestyrelsen er i uge 33: 

 

Også i det kommende år arbejdes der med en årskalender og et årshjul for arbejdet, som de nye medlemmer bliver introduceret til. Endvidere vil de nye medlemmer blive introduceret til de formelle rammer for arbejdet i skolebestyrelsen. 

 

Organisationen, “Skole og Forældre”, vil igen i det kommende skoleår blive inviteret til at holde et oplæg fx ift. skole-hjem-samarbejde og tilsynspligten for bestyrelsen. 

 

I det kommende skoleår afholdes der en arbejdsdag på en lørdag.

 

Det første møde afholdes med en dagsorden, hvor der er fokus på at byde de nye medlemmer velkommen, samt informationer om skoleårets fokusområder - fx gennem skoleplanen. 

 

Ansvarlig

 

 

Punkt 4

20 min.

Forældremøder

Indhold

Indhold og deltagelse i kommende

Til referat

Forretningsgang ift. henvendelser 

 

Det professionelle forældreskab

 

Deltagelse på forældremøderne i kommende skoleår - de resterende årgange udfyldes senere: 

0. Simon

1. Iben, Vicki

2. Stinna, Vicki

3. Bodil, Lene

4.Iben, Rasmus, Simon

5. Bodil, Lene

6.

7. Rasmus

8. Bodil, Charlotte

9.

MOA

Ansvarlig

Trine

 

Punkt 5

 

Godkende referat

Indhold

 

Til referat

I kommende skoleår godkendes referatet punkt for punkt 

Ansvarlig